Φεβρουαρίου 13, 2009

Άλογο περπάτημα

Την τελευταία φορά την είδα να περπατά μες στο σκοτάδι. Ποτέ δε θα ξεχάσω εκείνο το αντάρτικο, άναρχο περπάτημά της, καθώς και το λαμπύρισμα της καύτρας του τσιγάρου της που ανεβοκατέβαινε νευρικά στον αέρα και χωρίς συγκεκριμένο ρυθμό. Με πλησίασε και με χαιρέτησε με ένα ειρωνικό σχόλιο. Εγώ με τη σειρά μου ανταπέδωσα την ειρωνεία και αρχίσαμε να συζητάμε για τελευταία φορά στα λιγοστά διαθέσιμα δευτερόλεπτα…
Σε λιγότερο από μια ώρα από εκείνη τη στιγμή θα πέρναγε απ’ το νου μου το πρωινό που γνωριστήκαμε. Εγώ είχα εντελώς κλεισμένη τη φωνή μου -τo προηγούμενο βράδυ βρισκόμουν σε συναυλία στο θεατράκι των Βράχων-, κι αυτή είχε ένα πρωτόγνωρο για μένα βλέμμα -κατάφερε να με αναστατώσει και να με καθηλώσει από την πρώτη κιόλας στιγμή-, καθώς και μια αθωότητα παιδική η οποία συνόδευε όλες της τις κινήσεις… Το λοιπόν, με το ίδιο εκείνο βλέμμα με κοίταζε και αυτό το βραδάκι, κι εγώ που δεν είχα καταφέρει τόσο καιρό να το συνηθίσω απόμενα και πάλι αφοπλισμένος… Το ίδιο και με την αθωότητά της, απ’ την οποία πάντα ξαφνιαζόμουν, και που απόρρεε ακόμα και τότε, απ’ τα τελευταία της λόγια…
Στα σίγουρα για μένα αυτή η κοπέλα υπήρξε πριγκίπισσα. Ως πριγκίπισσα, όμως, δεν έψαχνε το πριγκιπόπουλο του παραμυθιού που θα την οδηγούσε στο πιο δικό της φανταστικό παλάτι, αλλά ένα βάτραχο, ένα σιχαμερό βάτραχο σαν και του λόγου μου, για να του ξαναδώσει φιλώντας τον παθιασμένα την πρωτινή του διάσταση, αυτή για την οποία ήταν πλασμένος αλλά είχε ξαστοχήσει, για να τον ξανακάνει άνθρωπο… Και σίγουρα θα γινόταν βασίλισσα αθώα, ικανή ανά πάσα στιγμή να ρωτήσει απορημένα γιατί ο λαός της δεν τρώει παντεσπάνι, όταν θα της ανακοίνωναν ότι αυτός επαναστάτησε επειδή δεν είχε ψωμί για να θραφεί.
Στο χέρι της είχε στιγματισμένη μια πεταλούδα ασθενική, καχεκτική, με μισόκλειστα φτερά, και στην καρδιά της έφερε το στίγμα του προδομένου έρωτά της. Μα δε νοιαζόταν για τις νωπές, πασαλειμμένες στο αίμα, πληγές της, και κάθε φορά που ξεχυνόταν στο δρόμο θαρρούσες πως ήταν έτοιμη να ερωτευτεί παράφορα το κάθε αγόρι που θα τύχαινε να συναντήσει, να κάνει φίλη της οποιοδήποτε κορίτσι. Κι ήταν έτοιμη ανά πάσα στιγμή να πονέσει όσο περισσότερο μπορούσε, να χαρεί, να κλάψει, να γελάσει όσο περισσότερο μπορούσε, να ζήσει, να κερδίσει κάθε αδίκως χαμένη στιγμή της ζωής της…
Την ίδια μέρα ξαπλωμένος στο κρεβάτι με κατεβασμένα τα βλέφαρα ανέπλαθα την εικόνα εκείνου του ίσκιου. Στο μυαλό μου σχηματιζόταν ολοκάθαρα η μορφή του και προς στιγμή στεκόταν ακίνητος απέναντί μου. Ύστερα άρχιζε να προχωρά στο σκοτάδι με αυτόν το χαρακτηριστικό αντάρτικο βηματισμό, τον οποίο μονάχα εκείνο το τελευταίο βράδυ είχα καταφέρει να παρατηρήσω· απομακρυνόταν ολοένα και περισσότερο και τελικά χανόταν ολοκληρωτικά… Μαζί του χάνονταν και τα γεμάτα παράπονο μάτια, χανόταν ένα ακόμη πρόσωπο που έφευγε απ’ τη ζωή μου έχοντας καταφέρει να ποδοπατήσει τα σωθικά μου με την χαρακτηριστική αναρχία του περπατήματός του. Χανόταν σύσσωμος ο άνθρωπος και απόμενε η ανάμνησή του, ο ήχος του, η μυρωδιά του αρώματός του στον αέρα, τα ίχνη των πελμάτων που χάραξαν τη γη και που συνάμα χαράχτηκαν από αυτή.
Μέχρι τέλους δεν ξέρω πόσοι ακόμα άνθρωποι θα περάσουν από μπρος μου, την ταχύτητά τους, πόσο γρήγορα θα φύγουν, ούτε πόσο εύκολα θα τους σκοτώσει η λησμονιά. Ολοζώντανο όμως μέσα μου θα μένει εκείνο το άναρχο περπάτημα μες στο σκοτάδι, ο αντάρτικος βηματισμός της σκιάς με το πιο ζεστό βλέμμα, με την πιο αθώα αθωότητα, ξέροντας πως ποτέ δεν θα καταφέρω να το μιμηθώ όσα βήματα κι αν κάνω, περπατώντας σε φουρτουνιασμένες θάλασσες, σε πορείες ή σε σιωπές…

17 σχόλια:

navarino-s είπε...

Γειά σου ρε μεγάλε που βρίσκεις χρόνο από τις πανελλήνιες και γράφεις αυτά τα αριστουργήματα! Πρόσεξε όμως! Όχι υπερβολές: "αντάρτικο περπάτημα". Ούτε ηθικές διδαχές: "αδίκως χαμένη στιγμή της ζωής της", ποιός κρίνει το δίκιο και το άδικο σε στιγμές της ζωής; Ούτε και λαθος λέξεις: "ετοιμασμένη", ή έτοιμη ή προετοιμασμένη.

Λογω-τέχνης είπε...

navarino-s: Να 'σαι καλά και σε ευχαριστώ ιδιαιτέρως για τις παρατηρήσεις.

Κατ' αρχάς, όταν παρατήρησα αυτό το περπάτημα αμέσως μέσα μου το χαρακτήρισα ως αντάρτικο. Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, δε θα μπορούσα να παραλείψω αυτόν τον χαρακτηρισμό... Εκεί ακριβώς, άλλωστε, στηρίχτηκα για να γράψω το υπόλοιπο κείμενο. Όσον αφορά το αδίκως χαμένες στιγμές της, εννοώ τις στιγμές της που η ίδια πιστεύει ότι χάθηκαν άδικα. Εγώ ασφαλώς δεν μπορώ να κρίνω το δίκιο ή το άδικο στις στιγμές της ζωής της. Τέλος, το ετοιμασμένη το διόρθωσα.

Τις καλησπέρες μου!!! :)

lagarto είπε...

όντως!που προλαβαίνεις??
μπράβο!πολύ ωραίο...
ο ναβαρίνο μας πάντα με τις συμβουλές και τις παροτρύνσεις του:)

Λογω-τέχνης είπε...

lagarto: Μερικά πράγματα τα κάνουμε, γιατί απλά δεν μπορούμε να μην τα κάνουμε. Αν και πιστεύω ότι όλα είναι ζήτημα προτεραιοτήτων. Ό,τι θέλουμε το προλαβαίνουμε... ;)

Σ' ευχαριστώ για το σχόλιό σου.

Τις καλησπέρες μου! :)

ΥΓ: Μιας και το αναφέρεις χαίρομαι ιδιαίτερα για τις συμβουλές του navarino-s που έχει διαβάσει απείρως περισσότερη λογοτεχνία από μένα. Με βοηθά να βελτιώνομαι.

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

κάθε φορά που ξεχυνόταν στο δρόμο θαρρούσες πως ήταν έτοιμη να ερωτευτεί παράφορα το κάθε αγόρι που θα τύχαινε να συναντήσει, να κάνει φίλη της οποιοδήποτε κορίτσι. Κι ήταν έτοιμη ανά πάσα στιγμή να πονέσει όσο περισσότερο μπορούσε, να χαρεί, να κλάψει, να γελάσει όσο περισσότερο μπορούσε, να ζήσει

:$:$ αυτό για καλό το λες ή για κακό?γιατί κι εγώ έτσι μου φαίνομαι :Ρ
αυτό με τη χαμένη αδίκως στιγμή επίτηδες το κοψα.επειδή δεν πιστεύω πως υπήρξε στιγμή στη ζωή μου που πήγε χαμένη.μοιρολατρία θα μου πεις, όλα γίνονται για κάποιο λόγο.δεν ξέρω, παίζει να πιστεύω στη μοίρα τελικα.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Μπράβο ρε αγόρι, μπράβο!!!

ΣΕ χαίρομαι και μου θυμίζεις λίγο από εμένα στην ηλικία σου! Να γράφεις, να γράφεις, μην το αφήσεις...

Λογω-τέχνης είπε...

το κορίτσι που ήθελε πολλά: Για κακό το λέω φυσικά. :PPP
Σοβαρά τώρα η φράση αυτή για άλλο κείμενο προοριζόταν και τελικά κατέληξε σ' αυτό... Εγώ σίγουρα πιστεύω ότι έχω χαραμίσει άδικα χρόνο από τη ζωή μου και αυτόν το χρόνο θέλω να τον πάρω πίσω... Είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους μου αυτός.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα: Να 'σαι καλά. Γράφω, γράφω... Μπορώ να κάνω κι αλλιώς; ;)

BlaCk piTt είπε...

Ναι στην ελευθερία του λόγου. Μπορεί αυτά που λες, ναβαρίνο, να είναι σωστά, αλλά όπως θέλει εκφράζεται ο καθένας. Φτάνει όμως να μην κακομεταχειρίζεται τη γλώσσα. Μ' αρέσει να κάνω εσκεμμένα λάθη, καθως γράφω. Πάντα για να περάσω ένα συγκεκριμένο μήνυμα. Απλά, αφήνω τα πράγματα χαλαρά.

Φιλικά, πάντα!

Υπέροχο κείμενο. Πόσοι και πόσοι περνούν απ' τη ζωή μας και μετά φεύγουν.

δεν υπαρχει κατι για το οποιο τιθεται θεμα είπε...

καλησπερα...ωραιος ο τοπος σου..

Λογω-τέχνης είπε...

BlaCK piTt: Να είσαι σίγουρος πως αν με πείραζαν αυτά που έλεγε ο navarino-s θα του το έλεγα. Οι παρατηρήσεις του είναι όχι μόνο δεκτές αλλά και επιθυμητές. Έχει διαβάσει πολύ περισσότερη λογοτεχνία από μένα και είναι και ο ίδιος λογοτέχνης. ;)

δεν υπάρχει κάτι για το οποίο τίθεται θέμα: Καλώς ήρθες στο blog. Χαίρομαι που σου άρεσε ο τόπος μου.

navarino-s είπε...

Ρε μπαγάσα λογω-τεχνη έκλεισες την πόρτα των σχολίων στην τελευταία σου ανάρτηση και νόμιζες θα μείνουμε απέξω; Υπάρχει και το "παράθυρο" της προηγούμενης! Πολύ καλό και το καινούργιο σου το επετειακό και επι τη ευκαιρία: ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!! ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!!!!!

Λογω-τέχνης είπε...

Χεχε, να 'σαι καλά. Αν και πράγματι τα χρόνια πολλά τα θεωρώ κατά συνθήκη ευχή, εντούτοις πάντα αναγνωρίζω την πρόθεση σε αυτόν που εύχεται και είναι αυτή που με χαροποιεί.
Σ' ευχαριστώ ειλικρινά...

Τις καλησπέρες μου!

porcelain είπε...

Μαγικά τα κείμενά σου...
Ως καινούρια οφείλω να ομολογήσω με περηφάνια πως ανακάλυψα το blog που με ηρεμεί...
Σ'ευχαριστώ λόγω τέχνη!

Lorelei Am Rhein είπε...

Πολύ ενδιαφέρον blog!

Ανώνυμος είπε...

Αχ , αυτά τα ωραία παιδιά , "ωραία ακριβώς γιατί είναι ανυποψίαστα ..." κατά Ρίτσο , αχ , αυτά τα νέα βλαστάρια που βιάζονται να πάνε απ' τη μεριά των "κουρασμένων" ...
Δεν σου πάει εσένα, όμως , παληκάρι τέτοιος γκρίζος ουρανός . Σε βλέπω , σε παρατηρώ , εσύ για τα "αλλού είσαι πλασμένος...τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών" επιζητείς, μη σκύβεις λοιπόν το κεφάλι.
Αν η ατμόσφαιρα αυτή όμως είναι κίνητρο για δημιουργία -πάσο!
Εύχομαι ένα λαμπρό μέλλον και ελπίζω ότι θα σε καμαρώσουμε στις σελίδες των γραμμάτων μας ...

Skamitis είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΦΙΛΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ,
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ, ΕΙΔΙΚΑ, ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ, ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΣΜΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΑΡΟΔΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.
ΠΩΣ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙΣ ΤΕΤΟΙΑ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΙΕΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;

Λογω-τέχνης είπε...

Κατ' αρχάς συγγνώμη που σας έγραψα στα παλιά των υποδημάτων μου. Με τις πανελλαδικές είχα βγει εντελώς εκτός κλίματος blogging και εκτός κλίματος ζωής γενικότερα. Με τη λήξη και των ενδοσχολικών ελπίζω ότι και η ζωή μου και το blog θα ξαναβρούν το ρυθμό τους.

Παραμυθένια: Καλώς ήρθες στο blog. Εγώ σ' ευχαριστώ, να 'σαι καλά.

Lorelei Am Rhein: :)

Ανώνυμος: Είσαι υπερβολικά υπερβολικός... :))) Ούτε τον έπαινο του δήμου αναζητώ, ούτε το σοφιστών, ούτε και μια θέση στις σελίδες των γραμμάτων· ένα τρόπο έκφρασης αναζητώ. Κατά τα άλλα ο μόνος κουρασμένος που ξέρω, σύμφωνα με σχετική δήλωσή του, είναι ο πρωθυπουργός... ;) Σε κάθε περίπτωση πάντως σ' ευχαριστώ για τα λόγια σου.

Skamitis: Έπρεπε να με είχες ενημερώσει πιο πριν για τη δημιουργία του ιστολογίου σου… Όσο για το άλλο που λες δε νομίζω ότι το ένα κείμενο το δίμηνο θεωρείται προϊόν ιδιαίτερης έμπνευσης... ;)