Ιουλίου 11, 2008

Το παγκάκι

Με μια πρώτη ματιά θα έλεγες πως ήταν ένα κοινό παγκάκι, όπως όλα τα άλλα, από αυτά που προσπερνάς βιαστικά και δεν κάνεις τον κόπο ούτε το κεφάλι να γυρίσεις. Στην πλάτη του υπήρχε ζωγραφισμένο το σύνθημα: «γλύψε παγωτό, κι όχι αφεντικό», έχοντας για υπογραφή ένα κατακόκκινο κεφαλαίο άλφα, το σύμβολο της αναρχίας. Στο κάτω μέρος του ξύλου τσίχλες υπήρχαν, κολλημένες εκεί για χρόνια, έτσι που είχαν γίνει σχεδόν ένα με αυτό και πλέον ο καθαρισμός τους ήταν ιδιαίτερα δύσκολος. Το τσιμέντο στο οποίο ήταν ακουμπισμένο είχε εμφανίσει ραγισματιές, ενώ με τον καιρό η σκουριά είχε στάξει στα σημεία όπου το ξύλο ενωνόταν με το σίδερο. Θαρρείς, μάλιστα, πως η σκουριά είχε πάρει το σχήμα των σταγόνων της βροχής, έχοντας ποτίσει στάλες στάλες το μισοσαπισμένο ξύλο, δίνοντάς του μια σπάνια ομορφιά και μια ποιητικότητα ολωσδιόλου απροσδόκητη. Βέβαια, καθώς είναι φυσικό, οι άνθρωποι δεν το προτιμούσαν… Σαθρό, λερωμένο, με βίδες να λείπουν… Έτσι κι αυτό, είχε απομείνει θεατής του πάρκου, να παίζει κρυφτό με τα δέντρα και τα λουλούδια, να παρατηρεί τα αδέσποτα που ξάπλωναν πλάι του, αλλά και να συνομιλεί με τα παιδιά που ξέφευγαν από την επιτήρηση των γονιών τους και το πλησίαζαν.
Όλα αυτά, βέβαια, ήταν πρόχειρα χωρίς καμιά αξία συμπεράσματα της πρώτης ματιάς, διότι αυτό το παγκάκι ήταν κάτι πολύ περισσότερο… Ήταν ο ήχος του πρώτου δειλού και παράνομου φιλιού στο απόλυτο σκοτάδι, ήταν εκείνος ο έρωτας, το ζευγαράκι που είχε σμίξει και χωρίσει σε αυτό. Και σήμερα έχοντας συμβεί το απροσδόκητο -να νιώσει ξανά τη ζεστασιά ανθρώπινου αγγίγματος, μιας γυναικείας ύπαρξης- έμοιαζε σαν το παγκάκι να είχε ξαναγίνει, έστω και για λίγο, ότι πραγματικά ήταν…
Μετατράπηκε, λοιπόν, και πάλι σ’ εκείνο το νεαρό αγόρι με τα μεγάλα μάτια και τα σφριγηλά μπράτσα, καθώς κι εκείνο το κορίτσι με τα στητά κι αγριεμένα στήθια, που χόρευαν σε ξέφρενους ρυθμούς μέσα στο μακό μπλουζάκι, έτσι που νόμιζες πως από στιγμή σε στιγμή το μπλουζάκι θα σκιζόταν και τα στήθια του θα ξεχύνονταν έξω ορμητικά. Και το παγκάκι ήταν πια εκείνος ο έρωτας και εκείνος ο έρωτας θα έλεγες πως γεννήθηκε και σφραγίστηκε σ’ εκείνο το παγκάκι, με εκείνη την αιμάσσουσα προδομένη καρδιά, και το βέλος που τη διαπερνούσε, καθώς και τα χαραγμένα αρχικά τους, δίπλα στην καρδιά και κοντά κοντά το ένα στο άλλο, με τρόπο τέτοιο ώστε το ένα να συμπληρώνει το άλλο. Και θα έλεγες πως το παγκάκι ήταν τόσο στενά συνδεδεμένο μ’ εκείνο τον έρωτα ώστε όταν αυτός πέθανε, πέθανε κι αυτό. Πέθανε κι αυτό εκείνο το βράδυ που έβρεχε, όταν το σκουριασμένο μέταλλο άφησε τα πρώτα του στίγματα στο ξύλο, όταν τα δυο νεανικά κορμιά σμίξανε για στερνή φορά για να επιβεβαιώσουν το χωρισμό και να τραβήξουν για νέες Ιθάκες.
Αυτό το παγκάκι, δηλαδής, ήταν μια ιστορία ολάκερη, καθόλου ασήμαντο, μα και τόσο σημαντικό ώστε να μην καταδέχεσαι να του ρίξεις ούτε μια ματιά καθώς το προσπερνούσες με βιασύνη, αγχωμένος να προφτάσεις τους ρυθμούς της πόλης. Κι όλοι αδιαφορούσαν πλήρως για το τι πραγματικά ήταν και για την ιστορία του και μοναχά ανέμεναν βλαστημώντας να προκόψει το συνεργείο του δήμου να φροντίσει για την αντικατάστασή του από κάποιο καινούργιο, ομορφότερο, μα και με χρηστική αξία παγκάκι για να μπορούν να σωριάζουν το κορμί τους και να ξεκουράζονται.
Κι εντωμεταξύ, η γυναικεία ύπαρξη συνέχιζε να ρεμβάζει καθισμένη σε αυτό το σπάνια όμορφο μα και απροσδόκητα ποιητικό παγκάκι χαϊδεύοντας απαλά την άκρη του μεταλλικού του χερουλιού. Καθόταν και χάζευε το άπειρο, σκάλιζε το παρελθόν, ζούσε το τώρα, αγνάντευε το μέλλον… Σπάνιες στιγμές ηρεμίας στην οχλοβοή της πόλης, με γυναίκα και παγκάκι να παίζουν κρυφτό με τα δέντρα και τα λουλούδια και να παρατηρούν τα αδέσποτα καθώς αυτά ξάπλωναν πλάι τους… Όμως, αυτή τη φορά, μαζί με τα παιδιά που ξέφευγαν από την επιτήρηση των γονιών τους, το παγκάκι άρχισε να πλησιάζει κι ένας αντρικός ίσκιος. Κι ο ίσκιος ολοένα και σίμωνε με το βλέμμα στραμμένο προς τα κάτω, να συνοδεύει την κίνηση των ποδιών αλλά και να προσδίδει στο περπάτημα μια ανεπαίσθητη νευρικότητα… Κι όταν πλησίασε αρκετά σταμάτησε απότομα, σήκωσε το κεφάλι και κάρφωσε το βλέμμα του ανάμεσα στα δυο γυναικεία μάτια.
Εκείνη, που τον παρακολουθούσε ανήσυχα από την πρώτη κιόλας στιγμή της εμφάνισής του στο πάρκο, μόλις αντίκρισε τα μάτια του κοκάλωσε. Αυθόρμητα τα χέρια της με μια αστραπιαία κίνηση υψώθηκαν μπροστά στο πρόσωπό της και κάλυψαν την περιοχή κάτω απ’ τα μάτια, για να προλάβουν τα δάκρυα και να κρύψουν το ορθάνοιχτο από έκπληξη στόμα. Μα ένα δάκρυ κυλώντας αστραπιαία, πρόφτασε την κίνηση των χεριών και κάνοντας αρκετές στροφές στον αέρα άλλαξε ποίκιλα ελλειψοειδή σχήματα και προσγειώθηκε στο μισοσαπισμένο ξύλο.
Ξεπερνώντας την αμηχανία των πρώτων δευτερολέπτων, η γυναίκα σηκώθηκε και τρέχοντας πέρασε δίπλα του, τον προσπέρασε -μην καταφέρνοντας να τον ξεπεράσει- και άρχισε να απομακρύνεται, χωρίς να γυρίσει ούτε στιγμή το κεφάλι της να τον ξαναντικρίσει. Κι οι περαστικοί σταμάτησαν για λίγο να κυνηγούν τους ρυθμούς της πόλης κι έμειναν απορημένοι να κοιτάζουν πότε τη γυναίκα που έφευγε κλαίγοντας και πότε το αδειανό παγκάκι. Μα όσο κι αν κοιτούσαν δεν μπόρεσαν στιγμή να διακρίνουν τον αντρικό ίσκιο που απέμεινε να στέκει ασάλευτος στη θέση του… Κι ένα παιδί, που βρισκόταν στο πάρκο κι έπαιζε κρυφτό, τρέχοντας πίσω απ’ το παγκάκι για να κρυφτεί, χωρίς να τον προσέξει, πέρασε από μέσα του και τον έκοψε στα δυο, ενώ απέμεινε ένα δάκρυ στο παγκάκι, μια αλμυρή κηλίδα, ως μόνη απόδειξη της παρουσίας του, απόδειξη που κανένας δεν έλαβε σοβαρά υπ' όψιν…
Την επόμενη μέρα, το συνεργείο του δήμου επιτέλους αντικατέστησε το παγκάκι και στη θέση του έβαλε ένα καινούργιο, ομορφότερο, μα και με χρηστική αξία, ώστε οι ψηφοφόροι να μπορούν να σωριάσουν το κορμί τους εκεί για να ξεκουραστούν. Κοντολογίς ένα κοινό, καινό, κενό παγκάκι…

...Χαραγμένη καρδιά στο παγκάκι, που μετά την προδώσαν...



27 σχόλια:

jacki είπε...

Τι να πω μικρέ μου φίλε. Γράφεις ανατριχιαστικά ωραία για την ηλικία σου. Μου άρεσε τρομερά και το κείμενο που γράφεις στο προφίλ σου. Συνέχισε έτσι. ΄χεις ταλέντο :)
Καλημέρα.

Λογω-τέχνης είπε...

jacki: :$ :$ :$
Δεν ξέρω αν φαίνεται, αλλά έχω κοκκινίσει... Ειλικρινά σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια. Πάντως, το κειμενάκι στο προφίλ δεν είναι ολοκληρωτικά δικό μου... Την ιδέα την δανείστηκα από αλλού, προσαρμόζοντάς τη στη ζωή μου... Γιατί εν τέλει, ναι... Αυτός είμαι.

Καλησπέρες!!! :)

Morpheus είπε...

Πραγματικά όμορφο ...

Λογω-τέχνης είπε...

Morpheus: Να 'σαι καλά! Σ' ευχαριστώ πολύ!

Καλημέρες! :)

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

τι ωραίοοοοοοοοοοοοο

σνιφ :(

θέλω το παλιό παγκάκι ! ! ! ! ! ! ! !

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

αχ σόρρυ που κανω 2ο σχόλιο στη σειρά αλλά είδα το τραγούδι που γράφεις από κάτω..
το υπεραγαπώ αυτό το τραγούδι.. πιο πολύ μ ανατριχιάζει το σημείο που λέει "σιδερένια η σκάλα και μου λεγες θα μείνουμε λίγοι"...

θα μείνουμε λίγοι... (?)

Λογω-τέχνης είπε...

to_koritsi_pu_i8ele_polla: Εγώ πάλι που είμαι κοινός, κενός και πεζός θέλω το καινούργιο παγκάκι... :P

Όσο για το "πριν το τέλος" είναι απίστευτο να το ακούς live από Βασίλη και ειδικά σε original συναυλία του... Αν και το είχα ξανακούσει live άλλες δυο φορές (στο ζυγό και σε μια εκδήλωση του Συνασπισμού), εντούτοις αυτό που έγινε φέτος στο θέατρο Βράχων με όλο το κοινό να τραγουδά απλά δεν το έχω ξαναζήσει σε συναυλία!

Και ήδη έχουμε μείνει λίγοι... Πολύ λίγοι...

Καλησπέρες! :)

Antoine είπε...

Ένας συνομίλικος και φίλος της Τέχνης...

Από πού είσαι "Λογοτέχνη";

Λογω-τέχνης είπε...

antoine: Καλώς ήρθες στο blog!

Αν ρωτάς που μένω (κι όχι καταγωγή) που είναι και το πιθανότερο είμαι κάτοικος Αθήνας.

Καλησπέρες! :)

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

"Εγώ πάλι που είμαι κοινός, κενός και πεζός θέλω το καινούργιο παγκάκι... :P"

Άντρες!!

--Just kidding--

δεν ξέρω για σένα αλλά εγώ φεεεεεεεεεεεεεύγω!!!

άντε καλό φευγιό!

Λογω-τέχνης είπε...

to_koritsi_pu_i8ele_polla: Τυχερή!!! :)

Εγώ επιτέλους τελειώνω το φροντιστήριο την άλλη Δευτέρα... Συνεπώς πλησιάζει και το δικό μου φευγιό, όταν και θα πάρω θαλάσσιο στρώμα, δυο-τρία μαγιό ακόμα, μπρατσάκια και πετσέτες μ΄ ωραίο χρώμα και θα φύγω για Χαβάη με μία ρόδα... :D

Να προσέχεις κυρίως αυτούς, αλλά και αυτά που αγαπάς, καλά να περάσεις και να ξεκουραστείς! Εν ολίγοις, καλές διακοπούλες να έχεις! :)

Antoine είπε...

Μμμ... εξ Αθηνών. Εγώ είμαι, όπως άλλωστε γράφει και το προφίλ μου, από τη συμπρωτεύουσα.

Χάρηκα που σε βρήκα, κυρίως γιατί σπανίζουν οι συνομίλικοι μπλόγκερς. Τελείωσες και συ φέτος;

Λογω-τέχνης είπε...

antoine: Μιας και αναφέρεις τον όρο συμπρωτεύουσα μου δίνεις την πάσα για να πω ότι απλούστατα τέτοιος όρος δεν υπάρχει. Ήταν ένα τερτίπι των πολιτικών ώστε να να μην νοιώθουν αδικημένοι οι βόρειοι κάτοικοι που ως πρωτεύουσα επιλέχθηκε η Αθήνα. Ποια είναι η συμπρωτεύουσα της Ισπανίας, της Αγγλίας, της Ιταλίας ή οποιασδήποτε άλλης χώρας; Μόνο στην Ελλαδα έχουμε εφεύρει αυτόν τον όρο... Εν ολίγοις, προτιμώ τον θεσσαλονίτικο κι αγαπημένο όρο: "Σαλλλλλόνικα"... :)

Όχι, δεν τέλειωσα φέτος. Τώρα θα πάω τρίτη κι έχουν ξεκινήσει τα ζόρια...

Ναι, μικροί bloggers δεν είμαστε πάρα πολλοί, αλλά όπως σε όλα τα πράγματα έτσι και στο blogging δεν μετράει η ποσότητα, παρά μάλλον η ποιότητα... ;)

Καληνύχτες! :)

το κορίτσι που ήθελε πολλά είπε...

αχ μερσί για τις ευχές!

μπάι δε γουέη κι εγώ αυτό θα λεγα.. ποια συμπρωτεύουσα? πουθενά αλλού δεν υπάρχει αυτός, κάνας κομπλεξικός σαλονικιός που το χει άχτι που δε μένει στην Αθήνα θα τον εφηύρε τον όρο (κι είμαι σαλλλλονικιά εγώ που τα λέω αυτά! απλώς είναι λίγο χαζό άι θινκ!)

αυτάαααααα

marionettie είπε...

Χαίρομαι απίστευτα που βρήκα το blog σου!!!!! :) :) :)
Καλά, το τραγούδι και τους στίχους τους λατρεύω και μ' αρέσει ειδικά το 'μια φορά μου 'χες πει δεν μπορεί θα το νιώσανε κι άλλοι', ίσως γιατί με απασχολεί γενικοτερα και το έχω πει και γω.

Θα προσπαθήσω να διαβάσω όσα ποστ σου μ' αρέσουν (μόλις έχω κανονικά πάλι ίντερνετ, γιατί είμαστε διακοπούλες)

Όσο για τη 'συμπρωτεύουσα'! :) Είναι μια πανέμορφη , πανέμορφη, πανέμορφη πόλη, τη λατρεύω! Οκ. Αυτό ίσως συμβαίνει γιατί είναι και δική μου πόλη.... :) Άντε φιλιάαααα!

Ανώνυμος είπε...

"Ανατριχιαστικά ωραία"...τι σου 'λεγα, θυμάσαι;
Όσο για το αν έχουμε μείνει λίγοι...ξέρεις...εγώ μιλώ με στίχους...
Τι γυρεύουμε εμείς μέσα στη νύχτα των άλλων;
Δεν ακούει κανείς, δε μιλάει κανείς, σκιές βουβές υπνοβατούν πάνω στον πάγο...



Περίμενω το επόμενο..
Και...καληνύχτες(!) :P

Νεφελη είπε...

Αγαπημενε φιλε,δεν μπορουσα να μην σχολιασω σε αυτο το κειμενο...Ειναι απο αυτα που κανουν την εικονα να εισχωρει κατευθειαν στο μυαλο, χωρις δισταγμο...Συνεχισε να δημιουργεις με τις λεξεις, εχεις την απολυτη ικανοτητα. Την αγαπη μου και σ' ευχαριστω.

Λογω-τέχνης είπε...

to_koritsi_pu_i8ele_polla: Χεχε, δεν κρατιέσαι… :)
Μπα, τον όρο θα τον εφηύρε κανένας πονηρός Αθηναίος για να μείνουν ευχαριστημένοι οι κομπλεξικοί Θεσσαλονικείς. ;)

Marionettie: Καλώς ήρθες στο blog!
Ποτέ δεν αμφισβήτησα την ομορφιά της Θεσσαλονίκης, απλώς αναφέρθηκα στον όρο «συμπρωτεύουσα» που μου φαίνεται ατυχής. ;) Όσο για το «πριν το τέλος» ο δικός μου αγαπημένος στίχος είναι ο: «σκέψου να ‘ταν το πάτωμα ασπρόμαυρο και να ‘σουν το πιόνι», γιατί μ’ αρέσει το σκάκι… :P Χεχε, πράγματι αυτός είναι ο αγαπημένος μου στίχος. Αισθάνομαι ότι κρύβει τρομακτική δύναμη, ίσως επειδή είναι απίστευτη η live ερμηνεία του Βασίλη στο συγκεκριμένο σημείο του τραγουδιού… Καλή συνέχεια των διακοπών! :)

Ταξιδιάρα ψυχή: Όντως μου το είπες. :)
Όμως, δε μ’ αρέσει αυτό το τραγούδι από τις Τρύπες… :P

Νεφέλη: Ναι, θα συνεχίσω να «παίζω» με τις λέξεις και μην ευχαριστείς για τίποτα… ;)

Τις καλησπέρες μου! Να είστε όλοι καλά και να περνάτε ακόμα καλύτερα!

25 Ιούλιος 2008 6:14 μμ

Ανώνυμος είπε...

Σχετικά με τη συμπρωτεύουσσα, απ'όσο έχω ακούσει της δώθηκε αυτός ο όρος για να τη μπούμε λίγο στους Σκοπιανούς που έκαναν διάφορα εκείνη τη περίοδο. Και πιστεύω ότι η λέξη συμπρωτεύουσσα δημιουργεί τον όποιο κομπλεξισμό...
(δεν είμαι σίγουρος για αυτό που ανέφερα, μπορεί να λέω και πατάτες...)

BlaCk piTt είπε...

Ποιος ξέρει πόσα και πόσα είδε και πέρασε αυτό το παγκάκι...

Όσο για το Πριν το τέλος είναι επικό τραγούδια και με τη φωνή του Βασίλη γίνεται Θεικό!

αγαπημένος στίχος:
"Κι όλο φεύγω πριν μείνουμε μόνοι το τέλος μη δω"
κλασικά

άντε ρε και γω 17χρονος μπλογκερ είμαι... δηλαδή σε λίγες ώρες!

Anyparktos είπε...

λογοτεχνη για μια ακομη φορα θα σου πω οτι γραφεις εκπληκτικα...

Λογω-τέχνης είπε...

Ανώνυμε: Δε νομίζω ότι ο όρος συμπρωτεύουσα είναι αυτός που δημιουργεί τον όποιο κομπλεξισμό... Πάντως καλά κάνεις και καταθέτεις την εκδοχή σου. ;)

BlaCK piTt: Χρόνια σου πολλά!!! (έστω και καθυστερημένα...) Να 'σαι πάντα καλά κι ό,τι επιθυμείς!!!

Anyparktos: Καλησπέρες γείτονα! Σ' ευχαριστώ θερμά για τα λογάκια σου. Χαίρομαι που σου αρέσουν τα κείμενά μου.

Unknown είπε...

Καλώς σε βρήκα φίλε....Σε προσκάλώ στο μπλογκ μου...Η αποψή σου μου φαίνεται ενδιαφέρουσα...

marionettie είπε...

Αχχχ.. Δεν ξέρω γιατί, αλλά στεναχωρήθηκα λιγάκι που δεν είχες νέο ποστ!
Να περνάς καλά. Δεν ξέρω αν πας τρίτη λυκείου ή αν τελείωσες, αλλά ας είναι όμορφα. xxx

Λογω-τέχνης είπε...

Manos: Καλώς ήρθες στο blog! Ok, κάποια στιγμή θα περάσω κι από το blog σου...

Marionettie: Καλησπέρες! Τρίτη πάω και νομίζω ότι είναι πολύ όμορφα! :)
Η αλήθεια είναι πως όταν γύρισα από διακοπές δεν είχα όρεξη ούτε το όνομά μου να γράψω στο χαρτί. Δε χρειάζεται όμως να στεναχωριέσαι, κάτι ετοιμάζεται... ;)

ΝΑΪΑΔΑ είπε...

πολυ ομορφα μεταφερεις την εικονα που θες...το κανω κι εγω αυτο...δενομαι τοσο πολυ με πραγματα και τοπια...περναω ακομα απο δρομακια που κατι αφησα και κατι μου αφησαν και ειναι ενα ταξιδι στις αναμνησεις μου...απο τα ομορφοτερα ταξιδια!
νεραιδενια καλησπερα!

Λογω-τέχνης είπε...

ΝΑΪΑΔΑ: Καλώς ήρθες στο blog! Δε νομίζω ότι δένομαι με τοπία και πράγματα... Μάλλον δένομαι με στιγμές και συναισθήματα. Αυτά είναι που με οδηγούν και στο να ξεκινήσω το γράψιμο. ;)

Καλησπέρες!